Nascholing

Na uitstel dit voorjaar, zijn de data van onze volgende Uitblinkers trainingsdagen bekend! Op vrijdag 2 oktober van 9.30u tot 17u en op vrijdagochtend 13 november 2020 van 9.30u tot 14u kunnen we u weer meenemen in de gespreksmethodiek van de Uitblinkers interventie. De trainingsdagen vinden plaats in Amersfoort, vanzelfsprekend Corona proof georganiseerd. De eerste dag leert u over de achtergrond en gaan we oefenen met de techniek. De tweede dag is een terugkomdag, waarbij u na toepassing van de techniek met ons verder kan sparren naar aanleiding van zelf opgenomen videobeelden. Met onderstaand formulier kunt u zich aanmelden. We horen graag van u!

Achtergrond

Gedragsverandering in de tandheelkundige praktijk lijkt redelijk eenvoudig. Met goede voorlichting verwachten we ouders te kunnen motiveren tot goede zelfzorg. Toch blijkt de praktijk weerbarstig. Vaak is de benodigde kennis en motivatie voor een goede zelfzorg wel aanwezig, maar ervaren ouders barrières om de preventieve adviezen in praktijk te brengen. Voorbeelden hiervan zijn tegenwerkend gedrag van het kind, vermoeidheid of tijdgebrek in de ochtend of avond.

Programma

In deze training gaat u werken met de Uitblinkers-methodiek. Deze gespreksmethodiek is ontworpen voor zorgverleners in hun contact met ouders om poetsgedrag van 2 tot 10-jarige kinderen te verbeteren. Hierbij wordt een set met duidelijk geïllustreerde kaarten gebruikt. De gespreksmethodiek is gericht op het identificeren van barrières die een drempel vormen bij het tandenpoetsen bij het kind, en het bespreken van een passende aanpak om deze barrières weg te nemen. Hierbij staat het aanleren van opvoedkundige vaardigheden rondom tandenpoetsen centraal. Uitblinkers borduurt voort op twee academische proefschriften van het ACTA en is ontwikkeld in samenwerking met experts uit de pedagogiek en psychologie.

Tijdens de eerste trainingsdag leert u over positieve gespreksvaardigheden en de theorie achter de opvoedkundige aanpak en gaat u oefenen met de gespreksmethodiek, zodat u de methode snel kan toepassen in de praktijk. Tijdens de terugkomdag krijgt u gerichte feedback om uw vaardigheden verder te verbeteren. De training is zowel geschikt voor tandartsen als mondhygiënisten en preventie-assistenten.

Na deze cursus:

• kunt u barrières van ouders bij het tandenpoetsen herkennen en uitvragen.
  • weet u hoe u een mogelijke aanpak kunt afstemmen op de barrières en behoeften binnen het gezin.
  • heeft u een toolkit, bestaande uit kaarten en ondersteunende materialen, om de gespreksmethodiek in de praktijk toe te passen. Hierdoor kunt u ouder en kind beter begeleiden naar goede zelfzorg!

Locatie en kosten

De trainingsdagen vinden plaats bij Van der Valk Hotel Amersfoort – A1, Ruimtevaart 22, 3824 MX Amersfoort. Kosten voor beide trainingsdagen – inclusief lunch op beide dagen en al het lesmateriaal – zijn € 595,- en worden vooraf door u per factuur voldaan.

Aanmelden

[[[["field5","equal_to","Groepcursus (op onze locatie)"]],[["show_fields","field6,field9,field54"]],"and"],[[["field5","equal_to","Cursus op maat"]],[["show_fields","field8,field10,field17,field19"]],"and"],[[["field5","equal_to","overige service"]],[["show_fields","field11"]],"and"],[[["field19","equal_to","Nee, een andere locatie"]],[["show_fields","field22,field24"]],"and"],[[["field31","contains","laptop"]],[["show_fields","field30,field32,field23,field36,field34,field48,field40,field46,field52"]],"and"],[[["field36","contains","via"]],[["show_fields","field38,field37,field7"]],"and"],[[["field6","contains","Bootcamp"],["field10","contains","Bootcamp"]],[["show_fields","field41,field42,field43"],["hide_fields","field12"]],"or"],[[["field6","equal_to","Groepscursus (2 dagen): Wordpress Basis + Design"],["field10","contains","2-daagse"]],[["show_fields","field13"]],"or"],[[["field5","contains","maat"],["field5","contains","Groepscursus"],["field5","contains","overige"]],[["hide_fields","field43,field41,field42"]],"and"],[[["field38","contains","betaling"]],[["show_fields","field7"]],"and"],[[[]],[[]],"and"],[[["field48","contains","Ja"]],[["show_fields","field35,field39"]],"and"],[[["field48","contains","Nee,"]],[["show_fields","field50,field35,field39"]],"and"],[[["field5","equal_to","overige service"]],[["hide_fields","field45,field12"]],"and"],[[["field52","equal_to","Ja, prima"]],[["show_fields","field53"]],"and"]]
1

Locatie cursus op maatVind de cursus plaats op hetzelfde adres als het faktuuradres?
Je WordPress website

Indien je nog geen domeinnaam en webhosting geregeld hebt, dan adviseren we je deze aan te vragen bij domeinbalie.

AccoordBekijk de Algemene Voorwaarden. Geen rare dingen in de kleine lettertjes 🙂
keyboard_arrow_leftPrevious
Nextkeyboard_arrow_right